hitchhiking

Så jag och nina åkte ut till ingarö igår igen och jäääävlar vad underbart det är där ute. Det blev ju dessutom mycket varmare i lördags så det blev inte lika stora köldskador av havet som dagen innan. Vi var de sista som lämnade stranden då vi hade planer på att åka till sollentuna för en tjejmiddag senare på kvällen. Vi hade tänkt att ta en buss så att vi precis skulle hinna i tid men så att vi ändå kunde stanna på stranden så länge som möjligt. Dock så visar det sig, efter att vi väntat på bussen som aldrig kom, att vi kollat fel tidtabell och att nästa buss inte skulle gå förrän två timmar senare. Så där stod vi, mitt ute i ingenstans med inget annat val än att börja gå de tre milen in till Slussen. Så vi går och går längs vägen vi tror ska leda oss in till stan tills vi kommer på idén att lifta, och den idén visade sig vara jävligt briljant då vi, efter att ha blivit omkörda av ca 30 bilar, faktiskt blir upplockade av ett gammalt par. Vilken lycka. Väl inne i bilen och efter att ha förklarat vårat öde frågar de varandra om de verkligen la in geväret och skotten i bagageluckan. Jag och nina tittar på varandra och undrar om det är nu vi ska dö. Men nej, så var det inte. De skulle till Södertälje och jaga vildsvin. Dock fick vi ändå vända tillbaka till deras hus för de hade nämligen glömt kaffet och fikat de skulle ha med sig, och den resan tillbaka var nog det stelaste jag varit med om. Det har aldrig varit så svårt att inte få garva som det var där i baksätet, fruktansvärt. Satt och bet sönder tungan. Men det var värt det, för vi kom in till slussen och hann precis i tid till middagen! Nu ska jag ta en ipren och gå och sova, imorgon ska jag upp tidigt för lite jobb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0